Comencen les proves de posada en funcionament del nou pou de l’Esplai

CARTELL L'ESPLAI

L’Ajuntament de la Bisbal del Penedès informa que han començat les proves de posada en funcionament del punt de captació d’aigües -és a dir, el pou- ubicat al carrer Joan Miró de l’Esplai. Aquestes proves compleixen amb les característiques i les condicions del punt d’abastament, establertes a l’autorització de la concessió per part de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), i inclouen la desinfecció de la canonada de transport d’aigua, l’avaluació i les accions pertinents per a la potabilització de l’aigua. Durant l’execució d’aquestes accions, s’abocarà a la riera l’aigua extreta del pou, sense que això suposi cap risc per a la salut ni per a l’ecosistema.

L’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, va signar un Decret d’alcaldia el passat 22 de juliol per autoritzar l’empresa concessionària del servei d’abastament d’aigua, FCC Aqualia SA. perquè pugui dur a terme aquestes proves i haurà d’informar l’Ajuntament dels resultats d’aquestes i de qualsevol incidència que pugui sorgir. Agnès Ferré ha explicat que “el juliol de 2019 el Servei de Salut Pública del Camp de Tarragona va informar favorablement del pou d’abastament d’aigua situat al carrer Joan Miró i el novembre del mateix any l’ACA va atorgar la concessió definitiva d’aigües sol·licitada, d’acord amb les característiques i condicions establertes. El març de 2020 es va signar l’acta de recepció de les obres del pou de l’Esplai però, a causa de la pandèmia, no es podien dur a terme les proves i, per aquest motiu, es realitzen a partir d’aquesta setmana”.

Una vegada s’hagin fet les proves es realitzarà l’adscripció del pou al servei de la xarxa d’abastament d’aigua potable. Aquest serà el darrer pas per posar-lo en funcionament. Ferré ha explicat que “amb la posada en funcionament del nou pou esperem que puguem posar fi a les problemàtiques i els talls en el subministrament d’aigua per insuficiència de cabal que ha patit l’Esplai en els darrers anys, especialment durant els últims estius”.


CASTELLANO | El Ayuntamiento de la Bisbal del Penedès informa de que han empezado las pruebas de puesta en funcionamiento del punto de captación de aguas -es decir, el pozo- ubicado en la calle Joan Miró de l’Esplai. Estas pruebas cumplen con las características y las condiciones del punto de abastecimiento, establecidas en la autorización de la concesión por parte de la Agencia Catalana del Agua (ACA), e incluyen la desinfección de la tubería de transporte de agua, la evaluación y las acciones pertinentes para la potabilización del agua. Durante la ejecución de estas acciones, se verterá en la riera el agua extraída del pozo, sin que esto suponga ningún riesgo para la salud ni el ecosistema.

La alcaldesa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, firmó un Decreto de alcaldía el pasado 22 de julio para autorizar a la empresa concesionaria del servicio de abastecimiento de agua, FCC Aqualia SA. para que pueda llevar a cabo estas pruebas y deberá informar al Ayuntamiento de los resultados de las mismas y de cualquier incidencia que pueda surgir. Agnès Ferré ha explicado que “en julio del 2019 el Servicio de Salud Pública del Camp de Tarragona informó favorablemente del pozo de abastecimiento de agua situado en la calle Joan Miró y en noviembre del mismo año la ACA otorgó la concesión definitiva de aguas solicitada, de acuerdo con las características y condiciones establecidas. En marzo del 2020 se firmó el acta de recepción de las obras del pozo de l’Esplai pero, a causa de la pandemia, no se podían llevar a cabo las pruebas y, por este motivo, se realizan a partir de esta semana”.

Una vez se hayan hecho las pruebas se realizará la adscripción del pozo en el servicio de la red de abastecimiento de agua potable. Este será el último paso para ponerlo en funcionamiento. Ferré ha explicado que “con la puesta en marcha del nuevo pozo esperamos que podamos poner fin a las problemáticas y a los cortes en el suministro de agua por insuficiencia de cabal que ha sufrido l’Esplai en los últimos años, especialmente durante los últimos veranos”.