L’alcaldessa de la Bisbal participa en la reunió dels alcaldes del Baix Penedès amb els portaveus dels partits amb representació al Parlament de Catalunya i amb el Conseller d’Economia i Hisenda
Avui dijous 18 de novembre, diversos alcaldes de la comarca -entre ells l’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré- s’han reunit amb els portaveus dels partits amb representació al Parlament de Catalunya i, posteriorment, amb el Conseller d’Economia i Hisenda, Jaume Giró, amb els objectius de mostrar el seu rebuig cap a l’esborrany de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2022, fer pressió als grups parlamentaris perquè es modifiquin els pressupostos i exigir diverses inversions a la comarca. Durant la reunió d’urgència amb el Conseller d’Economia i Hisenda, Jaume Giró, s’ha aconseguit el compromís del Conseller per tal d’incloure la redacció del projecte d’ampliació de l’Hospital comarcal als pressupostos 2022. Cal recordar que les instal·lacions de l’hospital es van inaugurar fa més de 15 anys i, durant aquest període, la comarca del Baix Penedès ha doblat el seu volum de població.
El president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Sans, ha donat inici a la reunió exigint l’ampliació de l’hospital, la dotació de recursos, la reindustrialització i l’ampliació de l’oferta formativa com a eixos fonamentals per sortir de la situació actual. “Augmentar el pressupost sanitari és fonamental, ampliar els horaris del CAP de l’Arboç només és qüestió de posar més recursos humans i ajudarà a descongestionar les urgències de l’Hospital del Vendrell”, ha argumentat.
Per la seva banda, l’alcalde del Vendrell -la capital de la comarca- Kenneth Martínez, ha manifestat que “venim a evidenciar la singularitat del Baix Penedès amb un creixement demogràfic constant. Demanem un factor de correcció demogràfic singular per la nostra comarca. Vivim en una realitat metropolitana, però sense disposar dels recursos pertinents” i ha demanat un compromís de tots els grups de posar el Baix Penedès a l’agenda del País. “La taula pel Baix Penedès és útil però insuficient. Cal actuar i els pressupostos ens donen una oportunitat.”
Els alcaldes han fet una declaració breu, però contundent:
1.-Rebutgem per insuficient i insolidari per al Baix Penedès l’esborrany de pressupostos
2.-Exigim les següents inversions que són competència de la Generalitat:
- a)Ampliació de l’Hospital Comarcal. Redacció del projecte executiu de l’ampliació de l’hospital comarcal.
- b)Bonificació peatges C32
- c)Inversió a Idiada i als polígons industrials de la comarca
- d)Pla de xoc del SOC contra l’atur de la comarca
- e)Dotació de recursos humans i materials dels serveis públics (policia, bombers, sanitaris, docents, etc) proporcional a la nostra població, població estacional i creixement migratori. Factor corrector al Baix Penedès pel volum i creixent població.
- f)Més oferta formativa de Formació Professional.
L’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, ha apuntat que “no hem vingut al Parlament per exigir grans inversions ni infraestructures a la comarca, hem vingut per exigir el que ens pertoca: que a la comarca tinguem els serveis públics suficients per donar servei a tota la població: ampliar l’hospital comarcal, tenir més oferta educativa amb mòduls i més dotacions de bombers i Mossos d’Esquadra, entre altres. Els municipis creixem en habitants i la Generalitat ha de dotar amb més recursos els serveis i adequar el pressupost a aquest creixement”.
La batllessa bisbalenca ha volgut agrair als portaveus dels grups polítics del Parlament i al Conseller d’Economia i Hisenda el fet que s’hagin reunit amb els alcaldes i ha declarat que “esperem que el que hem parlat avui es vegi reflectit als pressupostos i en la seva posterior execució”.
Notícia relacionada: Els alcaldes i alcaldesses del Baix Penedès rebutgen els pressupostos de la Generalitat de Catalunya perquè els consideren “insuficients i insolidaris”: https://bisbalpenedes.com/web/2021/11/12/els-alcaldes-i-alcaldesses-del-baix-penedes-rebutgen-els-pressupostos-de-la-generalitat-de-catalunya-perque-els-consideren-insuficients-i-insolidaris/

CASTELLANO | Hoy jueves 18 de noviembre, varios alcaldes de la comarca -entre ellos la alcaldesa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré- se han reunido con los portavoces de los partidos con representación en el Parlament de Catalunya y, posteriormente, con el Conseller de Economía y Hacienda, Jaume Giró, con los objetivos de mostrar su rechazo hacia el borrador de presupuestos de la Generalitat de Catalunya para el 2022, hacer presión a los grupos parlamentarios para que se modifiquen los presupuestos y exigir varias inversiones en la comarca. Durante la reunión de urgencia con el Conseller de Economía y Hacienda, Jaume Giró, se ha conseguido el compromiso del Conseller para incluir la redacción del proyecto de ampliación del Hospital comarcal en los presupuestos 2022. Cabe recordar que las instalaciones del hospital se inauguraron hace más de 15 años y, durante este periodo, la comarca del Baix Penedès ha doblado su volumen de población.
El presidente del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Sans, ha empezado la reunión exigiendo la ampliación del hospital, la dotación de recursos, la reindustrialización y la ampliación de la oferta formativa como ejes fundamentales para salir de la situación actual. “Aumentar el presupuesto sanitario es fundamental, ampliar los horarios del CAP de l’Arboç solo es cuestión de poner más recursos humanos y ayudará a descongestionar las urgencias del Hospital del Vendrell”, ha argumentado.
Por su parte, el alcalde del Vendrell -la capital de la comarca- Kenneth Martínez, ha manifestado que “venimos a evidenciar la singularidad del Baix Penedès con un crecimiento demográfico constante. Pedimos un factor de corrección demográfico singular para nuestra comarca. Vivimos en una realidad metropolitana, pero sin disponer de los recursos pertinentes” y ha pedido un compromiso de todos los grupos para poner el Baix Penedès a la agenda del País. “La mesa por el Baix Penedès es útil pero insuficiente. Hay que actuar y los presupuestos nos dan una oportunidad.”
Los alcaldes han hecho una declaración breve, pero contundente:
1.-Rechazamos por insuficiente e insolidario para el Baix Penedès el borrador de presupuestos
2.-Exigimos las siguientes inversiones que son competencia de la Generalitat:
- a)Ampliación del Hospital Comarcal. Redacción del proyecto ejecutivo de la ampliación del hospital comarcal.
- b)Bonificación peajes C32
- c)Inversión en Idiada y en los polígonos industriales de la comarca
- d)Plan de choque del SOC contra el paro de la comarca
- e)Dotación de recursos humanos y materiales de los servicios públicos (policía, bomberos, sanitarios, docentes, etc) proporcional a nuestra población, población estacional y crecimiento migratorio. Factor corrector en el Baix Penedès por el volumen y creciente población.
- f)Más oferta formativa de Formación Profesional.
La alcaldesa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, ha apuntado que “no hemos venido al Parlamento para exigir grandes inversiones ni infraestructuras en la comarca, hemos venido para exigir lo que nos corresponde: que en la comarca tengamos los servicios públicos suficientes para dar servicio a toda la población: ampliar el hospital comarcal, tener más oferta educativa con módulos y más dotaciones de bomberos y Mossos d’Esquadra, entre otros. Los municipios crecemos en habitantes y la Generalitat tiene que dotar con más recursos los servicios y adecuar el presupuesto a este crecimiento”.
La alcaldesa de la Bisbal ha querido agradecer a los portavoces de los grupos políticos del Parlamento y al Conseller de Economía y Hacienda el hecho que se hayan reunido con los alcaldes y ha declarado que “esperamos que lo que hemos hablado hoy se vea reflejado en los presupuestos y en su posterior ejecución”.
Noticia relacionada: Los alcaldes y alcaldesas del Baix Penedès rechazan los presupuestos de la Generalitat de Cataluña porque los consideran “insuficientes e insolidarios”: https://bisbalpenedes.com/web/2021/11/12/els-alcaldes-i-alcaldesses-del-baix-penedes-rebutgen-els-pressupostos-de-la-generalitat-de-catalunya-perque-els-consideren-insuficients-i-insolidaris/









