S’aprova inicialment la modificació puntual de les NNSS de planejament pel traçat de la C-51

El Ple extraordinari d’aquest dilluns 3 d’abril ha aprovat inicialment la modificació puntual de les Normes subsidiàries de planejament de la Bisbal del Penedès, consistents en el canvi de qualificació urbanística dels terrenys afectats pel nou traçat de la carretera C-51 al seu pas pel terme municipal de la Bisbal del Penedès. Aquesta modificació estarà exposada al públic durant un mes.

El 2019 va arribar a l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès la sentència del TSJC com a resultat del recurs contenciós-administratiu de l’any 2021 “per la inactivitat de l’Ajuntament en relació amb la modificació del planejament urbanístic municipal i del projecte de reparcel·lació de la Miralba, tal com dictava la Generalitat”.

L’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, ha explicat que “quan es van executar les obres dels serveis de la Miralba, la Generalitat va enviar a l’Ajuntament el projecte de la carretera C-51 dient que l’Ajuntament havia de modificar el projecte de la Miralba amb el nou traçat de la C-51. L’equip de govern d’aquell moment no va fer res i la Generalitat va presentar un contenciós contra l’Ajuntament”.

Per donar compliment a la sentència cal iniciar i tramitar un procediment de modificació puntual del plantejament urbanístic per adaptar-lo a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del projecte de la C-51 Vendrell-Valls al seu pas per la Miralba. Aquesta modificació no suposa cap canvi de les obres fetes a la Miralba.

El gener de 2021 la Junta de Govern va aprovar un contracte menor amb l’arquitecte Gerard Miquel Olivé per un import de 16.452,97€ (IVA inclòs) per a la redacció de la modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament, per a la correcció de la classificació i qualificació urbanístiques dels terrenys afectats per la C-51.

Per tant, ara s’ha aprovat inicialment la modificació puntual de les Normes subsidiàries de planejament de la Bisbal del Penedès, consistents en el canvi de qualificació urbanística dels terrenys afectats pel nou traçat de la carretera C-51 al seu pas pel terme municipal de la Bisbal del Penedès.


CASTELLANO | El Pleno extraordinario de este lunes 3 de abril ha aprobado inicialmente la modificación puntual de las Normas subsidiarias de planeamiento de la Bisbal del Penedès, consistentes en el cambio de calificación urbanística de los terrenos afectados por el nuevo trazado de la carretera C-51 a su paso por el término municipal de la Bisbal del Penedès. Esta modificación estará expuesta al público durante un mes.

En el 2019 llegó al Ayuntamiento de la Bisbal del Penedès la sentencia del TSJC como resultado del recurso contencioso-administrativo del año 2021 “por la inactividad del Ayuntamiento en relación con la modificación del planeamiento urbanístico municipal y del proyecto de reparcelación de la Miralba, tal como dictaba la Generalitat”.

La alcaldesa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, ha explicado que “cuando se ejecutaron las obras de los servicios de la Miralba, la Generalitat envió al Ayuntamiento el proyecto de la carretera C-51 diciendo que el Ayuntamiento tenía que modificar el proyecto de la Miralba con el nuevo trazado de la c-51. El equipo de gobierno de aquel momento no hizo nada y la Generalitat presentó un contencioso contra el Ayuntamiento”.

Para dar cumplimiento a la sentencia hay que iniciar y tramitar un procedimiento de modificación puntual del planeamiento para adaptarlo al estudio informativo y de impacto ambiental del proyecto de la C-51 Vendrell-Valls a su paso por la Miralba. Esta modificación no supone ningún cambio de las obras realizadas en la Miralba.

En enero de 2021 la Junta de Gobierno aprobó un contrato menor con el arquitecto Gerard Miquel Olivé por un importe de 16.452,97€ (IVA incluido) para la redacción de la modificación puntual de las normas subsidiarias de planeamiento, para la corrección de la clasificación y calificación urbanísticas de los terrenos afectados por la C-51.

Por tanto, ahora se ha aprobado inicialmente la modificación puntual de las Normas subsidiarias de planeamiento de la Bisbal del Penedès, consistentes en el cambio de calificación urbanística de los terrenos afectados por el nuevo trazado de la carretera C-51 a su paso por el término municipal de la Bisbal del Penedès.