Els alumnes de 6è de l’Escola Ull de Vent faran el Pregó de la Festa Major 2020

Els alumnes de 6è de l’Escola Ull de Vent de la Bisbal del Penedès seran els pregoners de la festa major 2020. La regidora d’Ensenyament, Leo Uceda, ha explicat que “enguany la situació sanitària ha fet que moltes coses siguin diferents de com les esperàvem. En aquest sentit, els alumnes de 6è de primària han acabat el curs i l’any vinent aniran a l’institut però, a causa de la pandèmia, no han pogut fer cap acte de comiat: no han pogut fer el comiat amb els professors i la resta d’alumnes, el sopar amb pares, mares, tutors/es i mestres, no han pogut fer la gimcana que cada any organitzen els alumnes de 6è, no han pogut marxar de colònies ni tampoc han pogut participar en el Cantània, entre altres coses. Per tot plegat, hem pensat que podrien ser els protagonistes del pregó de la festa major d’enguany”. La regidora ha afegit que “des de la Regidoria d’Ensenyament vam plantejar la idea a l’Escola Ull de Vent i els professionals del centre la van acollir amb els braços oberts. Ara, el centre ha traslladat la notícia a les famílies perquè els alumnes que ho vulguin puguin participar tant en la preparació del guió com en la presentació d’aquest”.

Com que les circumstàncies són excepcionals, el pregó també ho serà. No serà un acte multitudinari, ja que es durà a terme a l’auditori Salbà CMC amb un nombre reduït de persones i vetllant pel compliment de totes les mesures de distàncies i seguretat. Els familiars dels alumnes podran veure el pregó, mitjançant una pantalla, des de la sala gran del CMC i la resta de la població el podrà seguir en directe a través de Youtube.

Des de l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès s’està treballant en l’organització de la Festa Major, una celebració que, enguany, serà atípica per la situació que estem vivint per la Covid-19. Des de l’equip de govern s’ha contactat amb les diferents entitats del municipi i s’està treballant en la confecció d’un programa adaptat a les circumstàncies i que es pugui dur a terme complint totes les mesures de prevenció i seguretat que exigeix la situació actual.


CASTELLANO | Los alumnos de 6º de la Escola Ull de Vent de la Bisbal del Penedès serán los pregoneros de la fiesta mayor 2020. La concejala de Educación, Leo Uceda, ha explicado que “este año la situación sanitaria ha hecho que muchas cosas sean distintas a las que esperábamos. En este sentido, los alumnos de 6º de primaria han terminado el curso y el año que viene irán al instituto pero, a causa de la pandemia, no han podido hacer ningún acto de despedida: no han podido hacer la despedida con los profesores y el resto de alumnos, la cena con padres, madres, tutores/as y maestros/as, no han podido hacer la gincana que cada año organizan los alumnos de 6º, no han podido irse de colonias ni tampoco han podido participar en el Cantània, entre otras cosas. Por todo ello, hemos pensado que podrían ser los protagonistas del pregón de la fiesta mayor de este año”. La concejala ha añadido que “desde la Concejalía de Educación planteamos la idea a la Escola Ull de Vent y los profesionales del centro la acogieron con los brazos abiertos. Ahora, el centro ha trasladado la noticia a las familias para que los alumnos que quieran puedan participar tanto en la preparación del guión como en la presentación del mismo”.

Teniendo en cuenta que las circunstancias son excepcionales, el pregón también lo será. No será un acto multitudinario, ya que se llevará a cabo en el auditorio Salbà del CMC con un nombre reducido de personas y velando por el cumplimiento de todas las medidas de distancias y seguridad. Los familiares de los alumnos podrán ver el pregón, mediante una pantalla, desde la sala grande del CMC y el resto de la población lo podrá seguir en directo a través de Youtube.

Desde el Ayuntamiento de la Bisbal del Penedès se está trabajando en la organización de la Fiesta Mayor, una celebración que este año será atípica por la situación que estamos viviendo por la Covid-19. Desde el equipo de gobierno se ha contactado con las distintas entidades del municipio y se está trabajando en la confección de un programa adaptado a las circunstancias y que se pueda llevar a cabo cumpliendo todas las medidas de prevención y seguridad que exige la situación actual.