L’Ajuntament de la Bisbal del Penedès aprova un conveni per donar continuïtat al projecte SKLA de l’IES Coster de la Torre
El passat 5 d’octubre, l’alcaldessa Agnès Ferré va signar un Decret d’alcaldia -a petició del regidor d’Ensenyament, Dani Caballero- per aprovar el conveni de col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i donar continuïtat al projecte SKLA de l’IES Coster de la Torre, des del curs 2023/24 fins al curs 2026/2027.
El projecte SKLA és una mesura d’atenció a la diversitat de l’ensenyament que es va dissenyar per a aquells alumnes que presenten dificultats generalitzades d’aprenentatge durant l’ESO. La iniciativa s’emmarca en els Programes de Diversificació Curricular (PDC) de la Generalitat de Catalunya i treballa perquè els alumnes puguin assolir els objectius de l’ESO i per promoure un nivell competencial i curricular que permeti que l’alumnat pugui continuar, amb garanties, una formació posterior.
Val a dir que el projecte SKLA ha estat elaborat pels professionals de l’IES Coster de la Torre amb les regidories de Joventut i Educació i un grup d’alumnes de 4t d’ESO i, gràcies al conveni entre el centre educatiu i l’ajuntament, els alumnes que formen part del projecte SKLA fan pràctiques en diferents serveis municipals un dia per setmana. Durant tot aquest procés es compta amb la comunicació constant entre la tècnica de Joventut i Ocupació i l’institut, amb la finalitat d’avaluar de forma constant el funcionament del pla.
CASTELLANO | El pasado 5 de octubre, la alcaldesa Agnès Ferré firmó un Decreto de alcaldía -a petición del concejal de Educación, Dani Caballero- para aprobar el convenio de colaboración con el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya y dar continuidad al proyecto SKLA del IES Coster de la Torre, desde el curso 2023/24 hasta el curso 2026/2027.
El proyecto SKLA es una medida de atención a la diversidad de la educación que se diseñó para aquellos alumnos que presentan dificultades generalizadas de aprendizaje durante la ESO. La iniciativa se enmarca en los Programas de Diversificación Curricular (PDC) de la Generalitat de Catalunya y trabaja para que los alumnos puedan alcanzar los objetivos de la ESO y para promover un nivel competencial y curricular que permita que el alumnado pueda continuar, con garantías, una formación posterior.
Cabe decir que el proyecto SKLA ha sido elaborado por los profesionales del IES Coster de la Torre con las concejalías de Juventud y Educación y un grupo de alumnos de 4º de ESO y, gracias al convenio entre el centro educativo y el ayuntamiento, los alumnos que forman parte del proyecto SKLA hacen prácticas en distintos servicios municipales un día por semana. Durante todo este proceso se cuenta con la comunicación constante entre la técnica de Juventud y Ocupación y el instituto, con la finalidad de valuar de forma constante el funcionamiento del plan.









