El dimecres 26 de novembre es presentarà el llibre “L’últim Transhumant” al CMC

L’auditori Salbà del CMC acollirà la presentació del llibre ‘L’últim transhumant’ el pròxim dimecres 26 de novembre, a les 19:30h, en el marc de la Setmana de la Pedra Seca 2025. Tot seguit, es farà una taula rodona sobre el patrimoni vinculat a la pastura. L’acte comptarà amb el bisbalenc Ramon Rovira, president de la Coordinadora de la Pedra Seca del Baix Penedès, descendent de la masia de Santsuies i apassionat de la pedra seca i l’excursionisme.

‘L’últim transhumant’ (Viena Edicions, 2024) és una novel·la de l’escriptor Jordi Romeu i Carol (Sant Pere de Riudebitlles, 1978) que homenatja el passat i, en concret, homenatja la transhumància, la pastura, la ramaderia i la pagesia. L’obra va guanyar el III Premi de Narrativa Ciutat de Reus “Diré el que em fuig”.

L’obra parla d’un fil que uneix dos pobles separats per centenars de quilòmetres però units pel pas de ramats, de les esperances perdudes al llarg de la vida, però també del món de la droga entre la joventut dels anys vuitanta en molts pobles petits, dels amors impossibles i dels odis ancestrals arrelats a les famílies.

En podeu saber més en aquesta entrevista del portal llegir.cat


El auditorio Salbà del CMC acogerá la presentación del libro ‘L’últim transhumant’ el próximo miércoles 26 de noviembre, a las 19:30h, en el marco de la Semana de la Piedra Seca 2025. A continuación, se celebrará una mesa redonda sobre el patrimonio vinculado al pastoreo. El acto contará con la participación del bisbalenc Ramon Rovira, presidente de la Coordinadora de la Pedra Seca del Baix Penedès, descendiente de la masía de Santsuies y apasionado de la piedra seca y el excursionismo.

‘L’últim transhumant’ (Viena Edicions, 2024) es una novela del escritor Jordi Romeu Carol (Sant Pere de Riudebitlles, 1978) que rinde homenaje al pasado y, en concreto, a la trashumancia, el pastoreo, la ganadería y el mundo rural. La obra ganó el III Premi de Narrativa Ciutat de Reus “Diré el que em fuig”.

La obra habla de un hilo que une dos pueblos separados por cientos de kilómetros pero conectados por el paso de rebaños; de las esperanzas perdidas a lo largo de la vida, pero también del mundo de la droga entre la juventud de los años ochenta en muchos pueblos pequeños; de amores imposibles y de odios ancestrales arraigados en las familias.

Podéis saber más en esta entrevista del portal llegir.cat