El passat 17 de gener de 2024 es va celebrar un Ple extraordinari a l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès

El passat 17 de gener de 2024 es va celebrar un Ple extraordinari a l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès. A l’inici del Ple, es va excusar l’assistència del regidor Raúl Cortés del grup municipal Tots som la Bisbal -Urbanizaciones Unidas.

El vídeo de la sessió es pot veure en aquest enllaç: https://actes.bisbalpenedes.com/session/sessionDetail/8a8180889481868a01948e41a8b50009

El Ple tenia un únic punt a l’ordre del dia:

1.-Reconeixement d’obligacions pendents de l’exercici 2024.

Es va aprovar amb els vots a favor de Compromís amb la Bisbal (5), PSC (1), ERC (1) i La Bisbal Decideix (2) i l’abstenció de Tots som la Bisbal-Urbanizaciones Unidas (1).

Es van aprovar factures de l’any 2024 per un total de 143.093,19€ i també es va aprovar el pagament d’aquestes. Concretament:

  • 5 factures d’octubre per un total de 18.529,10€
  • 61 factures de novembre, per un total de 33.955,98€
  • 46 factures de l’1 al 15 de desembre, per un total de 24.766,90€
  • 53 factures del 16 al 31 de desembre, per un total de 65.841,21€

Durant el Ple, l’alcaldessa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, va argumentar que “cal tenir en compte que bona part dels imports totals de cada despesa són poc significatius respecte al pressupost municipal i que, d’haver pogut fer modificació de crèdit entre les diferents partides i seguint els procediments de contractació, s’haguessin pogut pagar, ja que l’Ajuntament té bona salut financera i de tresoreria. L’important és que són compres i serveis realitzats efectivament” i va afegir que “durant els primers mesos de l’any sempre s’aprova per Ple el pagament de factures d’anys anteriors que, per diversos motius, no s’han pogut pagar el mateix any”.

Així, segons l’explicació que va fer la batllessa bisbalenca, es tractava de factures per compres o serveis realitzats que no es van pagar dins del mateix any per diversos motius:

  • Algunes perquè no hi havia partida pressupostària i, a final d’any, no es va poder fer cap modificació de crèdit.
  • Algunes perquè s’havia iniciat la tramitació de la despesa, però pel fet que faltava algun document o justificant d’estar al corrent de pagament, ja s’havia fet el servei i, per tant, no es podia aprovar.
  • Algunes perquè es tracta de petit material per a reparacions i s’havia de comprar amb celeritat i, per això, no hi havia temps per fer tot el procediment de la despesa.
  • En altres casos perquè s’està pendent d’aprovar licitacions de serveis, com és el cas de la telefonia i la wifi, que hi havia diverses factures.

CASTELLANO | El pasado 17 de enero de 2024 se celebró un Pleno extraordinario en el Ajuntament de la Bisbal del Penedès.

El pasado 17 de enero de 2024 se celebró un Pleno extraordinario en el Ajuntament de la Bisbal del Penedès. Al inicio del Pleno, se excusó la asistencia del concejal Raúl Cortés, del grupo municipal Tots som la Bisbal – Urbanizaciones Unidas.

El vídeo de la sesión se puede ver en este enlace:
https://actes.bisbalpenedes.com/session/sessionDetail/8a8180889481868a01948e41a8b50009

El Pleno tenía un único punto en el orden del día:

1.- Reconocimiento de obligaciones pendientes del ejercicio 2024.
Se aprobó con los votos a favor de Compromís amb la Bisbal (5), PSC (1), ERC (1) y La Bisbal Decideix (2), y la abstención de Tots som la Bisbal – Urbanizaciones Unidas (1).

Se aprobaron facturas del año 2024 por un total de 143.093,19€, y también se aprobó el pago de estas. Concretamente:

  • 5 facturas de octubre, por un total de 18.529,10€
  • 61 facturas de noviembre, por un total de 33.955,98€
  • 46 facturas del 1 al 15 de diciembre, por un total de 24.766,90€
  • 53 facturas del 16 al 31 de diciembre, por un total de 65.841,21€

Durante el Pleno, la alcaldesa de la Bisbal del Penedès, Agnès Ferré, argumentó que “hay que tener en cuenta que buena parte de los importes totales de cada gasto son poco significativos respecto al presupuesto municipal y que, de haber podido hacer modificaciones de crédito entre las diferentes partidas y siguiendo los procedimientos de contratación, se habrían podido pagar, ya que el Ayuntamiento tiene buena salud financiera y de tesorería. Lo importante es que son compras y servicios realizados efectivamente”, y añadió que “durante los primeros meses del año siempre se aprueba en Pleno el pago de facturas de años anteriores que, por diversos motivos, no se han podido pagar en el mismo año”.

Así, según la explicación de la alcaldesa bisbalenca, se trataba de facturas por compras o servicios realizados que no se pagaron dentro del mismo año por distintos motivos:

  • Algunas porque no había partida presupuestaria y, a final de año, no se pudo hacer ninguna modificación de crédito.
  • Algunas porque se había iniciado la tramitación del gasto, pero al faltar algún documento o justificante de estar al corriente de pago, ya se había realizado el servicio y, por tanto, no se podía aprobar.
  • Algunas porque se trataba de pequeño material para reparaciones y se tuvo que comprar con cierta celeridad, por lo que no hubo tiempo de completar todo el procedimiento del gasto.
  • En otros casos, porque están pendientes de aprobarse licitaciones de servicios, como es el caso de la telefonía y el wifi, en el que había varias facturas.