Les Jornades Culturals de l’Escola Ull de Vent tindran lloc del 24 al 27 d’abril

Cartell Jornades Culturals 2018

CATALÀ | L’Escola Ull de Vent ha organitzat, un any més, les Jornades Culturals. Enguany tindran lloc del dimarts 24 al divendres 27 d’abril i giraran al voltant de la figura de l’escultor i pintor banyerenc Josep Cañas i Cañas.

Segons el director de l’escola, Àngel Espinosa, les Jornades Culturals “suposen una manera d’aprendre més enfocada cap a la vivència, amb l’objectiu que els coneixements siguin a través d’experiències emotives i, així, perdurin més temps”. Quant a la figura de Josep Cañas i Cañas, Espinosa explica que les Jornades Culturals permeten “posar en valor una figura de la comarca que és reconeguda, més enllà del nostre territori, per la seva obra”.

Durant les Jornades Culturals es faran diverses activitats que inclouen una visita i un taller al Museu Cañas de Banyeres del Penedès, una ballada de sardanes, tallers de dibuix i de cuina, una gimcana i l’aprenentatge de tècniques d’art a través de persones aficionades en aquest camp, com ara el conserge de l’escola, Clemente Rodríguez, o una mare, la Laia Pérez. El director de l’Escola ha explicat que “el conserge de l’escola és un home polifacètic que té afició per diverses arts com ara la pintura, la ceràmica i l’escultura. Com que és una persona molt estimada per tots, el fet que els ensenyi tècniques d’aquestes arts farà molta il·lusió a l’alumnat. A més, intentarem que l’artista faci alguna obra que pugui quedar per a l’escola”. Quant a la Laia Pérez, ha explicat que “és una mare que té coneixements en belles arts, sobretot en pintura i dibuix amb carbonet, i ens farà un taller per treballar amb el carbonet i aprendre tècniques relacionades amb les ombres i la profunditat”.


CASTELLANO | L’Escola Ull de Vent ha organizado, un año más, las ‘Jornades Culturals’. Este año tendrán lugar del martes 24 al viernes 27 de abril y giraran entorno a la figura del escultor y pintor ‘banyerenc’ Josep Cañas Cañas.

Según el director de la escuela, Àngel Espinosa, las ‘Jornades Culturals’ “suponen una manera de aprender más enfocada hacia la vivencia, con el objetivo de que los conocimientos sean a través de experiencias emotivas y, así, perduren más tiempo”. En cuanto a la figura de Josep Cañas Cañas, Espinosa explica que las ‘Jornades Culturals’ permiten “poner en valor una figura de la comarca que es reconocida, más allá de nuestro territorio, por su obra”.

Durante las ‘Jornades Culturals’ se harán varias actividades que incluyen una visita y un taller al Museo Cañas de Banyeres del Penedès, una ‘ballada de sardanes’, talleres de dibujo y de cocina, una gincana y el aprendizaje de técnicas de arte a través de personas aficionadas en este campo, como el conserje de la escuela, Clemente Rodríguez, o una madre, la Laia Pérez. El director de la Escuela ha explicado que “El conserje de la escuela es un hombre polifacético que tiene afición por varias artes como la pintura, la cerámica y la escultura. Como que es una persona muy querida por todos, el hecho que enseñe técnicas de estas artes hará mucha ilusión al alumnado. Además, intentaremos que el artista haga alguna obra que pueda quedar para la escuela”. En cuanto a Laia Pérez, ha explicado que “es una madre que tiene conocimientos en bellas artes, sobretodo en pintura y dibujo con carboncillo, y nos hará un taller para trabajar con el carboncillo y aprender técnicas relacionadas con las sombras y la profundidad”.